בהירות ומיקוד בלקוח: כיצד באים מונחים אלה לידי ביטוי בארגונים?

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)

כיום ארגונים חייבים לתת את דעתם לכל השותפים שלהם – כולל לקוחות ומועסקים. ניל"י גולדפיין, מנכ"ל נירם גיתן פתרונות הדרכה גלובלית, מאמינה כי על המנהיג העסקי להתבונן ברשת הקשרים הסבוכה הזו, להפריד בין טפל לעיקר ולהתמקד

ארגונים מתקדמים המעוניינים לחבר (engage) את עובדיהם, בני כל הדורות, לעשייה מלאת תשוקה, מעצבים חזון וערכים ומתכננים כל אסטרטגיה וכל תכנית טקטית לאורם. כאשר ברור מה החברה עושה ולאן היא שואפת להגיע, יודעים העומדים בראשה לומר מי הם שותפי התפקיד שלה. אף ארגון אינו עובד בריק. בחוק המערכות הפתוחות, הכול משולב בכל. ברוב המקרים שותפי התפקיד הקלאסיים הם: לקוחות, משקיעים-בעלי המניות, ספקים ומועסקים.

ארגון בהיר ו”מדויק” חייב להגדיר נכון:

  • למי הוא פונה? ( ולמי לא)
  • איך הוא פונה?
  • ומתי

בעולם הפוסט-מודרני, כלל ממשקי הארגון עם הסובבים אותו סבוכים מאד. מתחרים מהווים כיום שותפים פוטנציאליים לפיתוח ולהפצה, עובדים עשויים להתארגן ולרכוש את הארגון בו הם עובדים ולהפוך לבעלי מניות, ספקים מנהלים את “הבטן הרכה” (רכש, IT, בקרת איכות – אילו הן רק דוגמאות) ועוד.

על המנהיג בארגון לראות נכון בתוך רשת הקשרים הסבוכה את העיקר ולהתכוונן אליו. מי הוא הלקוח? כיצד אנחנו מגדירים אותו? ובתוך הקדמה הטכנולוגית הממהרת- איך אנחנו מתקשרים אתו? איך ההגדרות הללו (אסטרטגיה רב-ערוצית) משפיעות על החלטות אמיצות בנוגע לשינוי הארגון והכנתו לעתיד (שהוא כבר פה).

המינוח Customer Centricity חייב להיות אכן סוג של מצפן עבור המנהיג והוא חייב “לכייל” סביבו את הארגון כולו. הפרדת עיקר מטפל. נכונות “להרוג” פרויקטי פיתוח מסוימים למען אחרים, ויתור על שוק שנראה מבטיח, לטווח ארוך, על מנת להתמקד בשוק פחות מבטיח, אבל יותר קרוב. לכל זה דרוש בעיקר אומץ!

אמר לי לא מזמן מנהיג עסקי שעל דגלו כמסר למנהליו את הביטוי  Fearless leader, כי מנהליו שאלו אותו מדוע הוא משתמש במינוח השלילי Fearless ולא במינוח החיובי Courageous. תשובתו הייתה כי מנהיגים שאינם מפחדים כנראה אינם מעיזים מספיק והוא מעונין שמנהיגיו יעזו, יתחייבו לעשייה פורצת דרך, יכשלו, יסתכלו לפחד בעיניים ויעזו בכל זאת.

טיפ למנהיגים העסקיים: ב”ים” ההזדמנויות שמאפשרות הגלובליזציה והטכנולוגיה, יש לתת את הדעת, כל העת, על מיקוד נכון בלקוח/השוק הנכון- ובדרכי הקשר אתו. העולם משתנה לנגד עינינו ורוב הארגונים אינם ממהרים מספיק לחשוב “מחוץ לקופסה”. לחסל שטחי מסחר ותפקידים ישנים, לאמץ חדשנות וחשיבה פורצת דרך, לאמץ טכנולוגיות חדשות והעיקר: לא לפחד כלל.

לזכור שעל המנהיג להתגבר על הפחד משינוי ולהוביל את אנשיו לכיוון הנכון.

ובאמירה מוסגרת: חוש הומור ו”קריצה” מהווים כלי נשק מצוינים בעולם הניהול והמנהיגות. בסרטוני ילדים- ובסרטים בכלל מסתתרות אמירות רבות, משמעותיות, וניתן להשתמש בהם לצורך “הקריצה”. שילבנו כאן קטע מתוך סרט הילדים “קונג פו פנדה” על מנת שיסייע לנו שלא לקחת את עצמנו ברצינות מוגזמת.

על בהירות (clarity) ומיקוד בלקוח:

אהבתם את המאמר, שתפו עם חברים

שיתוף ב facebook
Share on Facebook
שיתוף ב linkedin
Share on Linkdin

בהירות ומיקוד בלקוח: כיצד באים מונחים אלה לידי ביטוי בארגונים?

אהבתם את המאמר, שתפו עם חברים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin