מאמרים ופרסומים
מאמרים
ופרסומים

מפרעה להפרעה – חירות בעידן הגלובלי | פסח 2018

חירות צרכניתצילומים: שאטרסטוק

תארו לכם מה היה קורה אילו בתקופת פרעה היו לעבדים יותר חירויות? האם היו בוחרים במשה או בפרעה להנהיג אותםהמהפכה הצרכנית המתחרשת בעולמנו המצוי בהפרעה סיפקה 3 חירויות לצרכן: החופש לדעת, החופש להשוות ולבסוף החופש לבחור. לקראת החג הקרב, עדי בירמן – מנכ”ל פתרונות ניהול ולמידה, ורויטל נביאי גולדופט – מנהלת פרויקטים גלובליים, עושות סדר בבלגן ומציגות מהפכות חשובות בתרבות הצרכנית בעולם בהפרעה, שהולידו את החירויות הנ”ל

החירות לדעת

“ידע הוא כוח” והגישה לידע הולכת ומתעצמת עם מהפכת האינטרנט. לא פעם אנו מוצאים את עצמנו חשופים לכמות עצומה של מידע. הזמינות שיש לנו לאותו מידע מסירה מגבלות ומחסומים ומאפשרת לנו לראות תמונה מלאה, שקופה ושוויונית. בעידן הנוכחי, האחריות עוברת אלינו, הצרכנים החכמים, שחוקרים שווקים ובוחנים אופציות.

החירות להשוות

הנגישות למידע, בכל זמן ומכל מקום, היא יתרון למשכילים להשתמש בו. אחת הדרכים לשימוש בידע צרכני הוא ע”י עריכת השוואות כדוגמת עלויות, איכויות וכמויות, זמן אספקה ואחריות. ההשוואה לפי תורת הסוציולוגיה, משמשת ככלי להגדרה עצמית. לכן, היכולת להשוות מוצרים, שירותים- ואפילו מקומות עבודה או אזורי מגורים, מאפשרים לנו הגדרה עצמית מדויקת.

החירות לבחור

כמה קל לשכוח שעד לפני כמה עשורים בודדים יכולת הבחירה לא הייתה מובנת מאליה (ובמקומות מסוימים בעולם היא עדיין איננה קיימת ). החירות לבחור, כצרכן, היא היכולת לבחור מה לקנות, איפה ואיך. הצרכן של ימינו אינו מוגבל לשיטת קניה אחת, לפלטפורמה אחת, אינו צריך להרחיק לכת על מנת לרכוש מוצר והוא יכול , בהינף אצבע,  למצוא, להשוות ולבחור בדיוק את מה שהוא רוצה ולדאוג שהמוצר יגיע עד לפתח ביתו.

“בכל דור ודור חַיָיּב אָדָם לִרְאוֹת אֶת עַצְמוֹ כְּאִילּוּ הוּא יָצָא מִמִּצְרָיִם“. למרות הקשיים, הבלבול והיכולת של העולם בהפרעה להלחיץ, לבלבל, או לשתק, יש לנו פריבילגיה לחיות בעידן הזה. זהו עידן מרגש של אינספור אפשרויות. חשוב שנוקיר ונעריך את היותנו בני חורין ונזכור שלא תמיד היינו כאלה. אם נדע לעשות סדר פנימי, לנצל את הנגישות לידע, לערוך השוואות ולנצל את חופש הבחירה נוכל “לנצל” את ההפרעה לטובתנו.

 

חג חירות שמח!

מודל מוכנות לעולם בהפרעה

קבוצת נירם גיתן פועלת על בסיס מודל רק ערוצי למוכנות אירגונית.
המודלים המשמשים כבסיס לעבודה נבחרים בהתאמה למיקוד שנקבע.

  • Dataהגדרת קלסתר המרכיבים המרכזיים הנדרשים למתן מענה אפקטיבי בתחום מוגדר
  • Disruptive strategyהגדרת קלסתר המרכיבים המרכזיים הנדרשים למתן מענה אפקטיבי בתחום מוגדר
  • Sensing navigationהגדרת קלסתר המרכיבים המרכזיים הנדרשים למתן מענה אפקטיבי בתחום מוגדר
  • Legacyהגדרת קלסתר המרכיבים המרכזיים הנדרשים למתן מענה אפקטיבי בתחום מוגדר
  • Cultureהגדרת קלסתר המרכיבים המרכזיים הנדרשים למתן מענה אפקטיבי בתחום מוגדר
  • Technologyהגדרת קלסתר המרכיבים המרכזיים הנדרשים למתן מענה אפקטיבי בתחום מוגדר
  • Agilityהגדרת קלסתר המרכיבים המרכזיים הנדרשים למתן מענה אפקטיבי בתחום מוגדר
  • Dataהגדרת קלסתר המרכיבים המרכזיים הנדרשים למתן מענה אפקטיבי בתחום מוגדר
  • Disruptive strategyהגדרת קלסתר המרכיבים המרכזיים הנדרשים למתן מענה אפקטיבי בתחום מוגדר
  • Sensing navigationהגדרת קלסתר המרכיבים המרכזיים הנדרשים למתן מענה אפקטיבי בתחום מוגדר
  • Legacyהגדרת קלסתר המרכיבים המרכזיים הנדרשים למתן מענה אפקטיבי בתחום מוגדר
  • Cultureהגדרת קלסתר המרכיבים המרכזיים הנדרשים למתן מענה אפקטיבי בתחום מוגדר
  • Technologyהגדרת קלסתר המרכיבים המרכזיים הנדרשים למתן מענה אפקטיבי בתחום מוגדר
  • Agilityהגדרת קלסתר המרכיבים המרכזיים הנדרשים למתן מענה אפקטיבי בתחום מוגדר