מאמרים ופרסומים
מאמרים
ופרסומים

מי מוכן לאתגרי עולם העבודה העתידי: סיכום כנס Israel HR Tech


ב-5.2 נטלנו חלק ב-Israel HR Tech, כנס לחדשנות וטכנולוגיות גיוס ומשאבי האנוש בעולם העבודה העתידי. מורן דהן – דירקטורית בכירה לפתרונות הון אנושי בקבוצת נירם גיתן NGG, הרצתה על מגמות טכנולוגיות בתהליכי יעדים ומשוב, וניל”י גולדפיין – סמנכ”ל שיווק ופיתוח עסקי ומנכ”ל פתרונות למידה גלובלית בקבוצת נירם גיתן NGG, הנחתה סדנא לצד איילת גרדמן – מנכ”ל AGPR Performance & Results, בנושא מיצוב תפקיד משאבי האנוש כמוביל ארגוני ועסקי. קבלו הצצה לתמונות מהכנס, סיכום ומצגות 

מגמות טכנולוגיות בתהליכי יעדים ומשוב

מורן דהן – דירקטורית בכירה לפתרונות הון אנושי בקבוצת נירם NGG, הציגה את המאפיינים של תהליך היעדים והמשוב המסורתי לעומת המאפיינים של התהליך כיום. אמנם ליבת התהליך נותרה כשהייתה – הצבת יעדים בתחילת שנה/רבעון ומתן משוב בסוף שנה (לרוב מחובר לתגמול), אבל המאפיינים מאוד השתנו ויש היום יותר מערכות וכלים שמאפשרים לנהל תהליך חברתי יותר הכוללים פידבק, הוקרה ושבחים כפי שאנו מכירים ברשתות החברתיות ולא רק מהמנהל הישיר, וכל זאת כמובן חייב להיתמך בסלולר ולהיות פשוט, מגניב וכייפי.

דפדפו במצגת של מורן:

מיצוב והשפעה – משאבי אנוש ושיווק

בעבר הלא רחוק עמלו אנשי שיווק בכל העולם על הבנת השווקים המשתנים, צרכי הלקוחות המשתנים. הם ניתחו צרכים גלויים וסמויים, פילחו את השוק והגדירו קבוצות לקוחות, “תפרו” חבילות ערך לפלחים השונים וניסו לתת ללקוח הרגשה שהוא חשוב, שהוא משמעותי. המלחמה הייתה על השאלה: כיצד לרגש את הלקוח ולגרום לו, בתום תהליך ההתקשרות סביב שירות או מוצר, להרגיש שקיבל יותר ממה שציפה.

אנשי מש”א הם סוג של אנשי שיווק

כיום, עקב המאבק הכלל עולמי על טאלנט, על שימור עובדים ועל מחוברות של עובדים לארגונים, נזקקים אנשי משאבי אנוש להפנים כי הם סוג של אנשי שיווק. הלקוחות שלהם הם עובדים (ומועמדים פוטנציאליים) והם עסוקים בפילוח והגדרת תת אוכלוסיות, יצירת הצעות ערך דיפרנציאליות, מיתוג הארגון כולו או בפיתוח תפקידים ותהליכי מכירה לטאלנט מבוקש או קיים.
בנוסף, עקב היותם סוכני שינוי בעולם מופרע ממש עליהם “למכור” רעיונות, תהליכים ונחיצות פלטפורמות טכנולוגיות למנהלים אשר לא תמיד מבינים את נחיצות העניין.

מיומנויות ותפישות של אנשי מש”א בארגונים

איילת גרדמן – מנכ”ל AGPR ויועצת מובילה למיצוב ונטוורקינג, וניל”י גולדפיין, סמנכ”ל פיתוח עסקים בקבוצת נירם גיתן NGG, העבירו יחד סדנה מעשית שעסקה במיומנויות ותפישות עולם של אנשי משאבי אנוש בתוך ארגונים, במעבר ל”ראש” של שיווק ומכירה. איילת וניל”י הנגישו את עולם המושגים השיווקי לעשרות אנשי משאבי האנוש המרותקים שישבו בחדר, נתנו כלים ליצירת מודעות וטיפים פרקטיים כיצד אנו יכולים, כאנשי מש”א, להכין “נאום מעלית” קצר ומדויק, קהל לבנות מאזינים ולתקשר איתו בשפה שלו.

Yes We Can

הסדנה הקצרה הסתיימה בהקרנת נאום הבחירות המפורסם של ברק אובמה, והעברת המסר כי מעבר לכלים ולפרטים, על מנהלי משאבי אנוש להוות השראה בארגונים שלהם.

צפון בסרטון:

https://youtu.be/OiskE1Jsr6A

דפדפו במצגת של איילת וניל”י:

מודל מוכנות לעולם בהפרעה

קבוצת נירם גיתן פועלת על בסיס מודל רק ערוצי למוכנות אירגונית.
המודלים המשמשים כבסיס לעבודה נבחרים בהתאמה למיקוד שנקבע.

  • Dataהגדרת קלסתר המרכיבים המרכזיים הנדרשים למתן מענה אפקטיבי בתחום מוגדר
  • Disruptive strategyהגדרת קלסתר המרכיבים המרכזיים הנדרשים למתן מענה אפקטיבי בתחום מוגדר
  • Sensing navigationהגדרת קלסתר המרכיבים המרכזיים הנדרשים למתן מענה אפקטיבי בתחום מוגדר
  • Legacyהגדרת קלסתר המרכיבים המרכזיים הנדרשים למתן מענה אפקטיבי בתחום מוגדר
  • Cultureהגדרת קלסתר המרכיבים המרכזיים הנדרשים למתן מענה אפקטיבי בתחום מוגדר
  • Technologyהגדרת קלסתר המרכיבים המרכזיים הנדרשים למתן מענה אפקטיבי בתחום מוגדר
  • Agilityהגדרת קלסתר המרכיבים המרכזיים הנדרשים למתן מענה אפקטיבי בתחום מוגדר
  • Dataהגדרת קלסתר המרכיבים המרכזיים הנדרשים למתן מענה אפקטיבי בתחום מוגדר
  • Disruptive strategyהגדרת קלסתר המרכיבים המרכזיים הנדרשים למתן מענה אפקטיבי בתחום מוגדר
  • Sensing navigationהגדרת קלסתר המרכיבים המרכזיים הנדרשים למתן מענה אפקטיבי בתחום מוגדר
  • Legacyהגדרת קלסתר המרכיבים המרכזיים הנדרשים למתן מענה אפקטיבי בתחום מוגדר
  • Cultureהגדרת קלסתר המרכיבים המרכזיים הנדרשים למתן מענה אפקטיבי בתחום מוגדר
  • Technologyהגדרת קלסתר המרכיבים המרכזיים הנדרשים למתן מענה אפקטיבי בתחום מוגדר
  • Agilityהגדרת קלסתר המרכיבים המרכזיים הנדרשים למתן מענה אפקטיבי בתחום מוגדר