על נשים וארגונים – הגיגים וטיפים לרגל יום האישה הבינלאומי 2018

יום האישה הבינלאומי 2018אילוסטרציה: שאטרסטוק. צילום ניל”י גולדפיין: יח”צ נירם גיתן. צילום אימי עירון: ירון בן חורין

לחזק, לטפח, להעצים ולקדם נשים בתעשייה – לכבוד יום האישה הבינלאומי 2018 אימי עירון, מנכ”לית סלונה, וניל”י גולדפיין, שותפה בקבוצת נירם גיתן NGG, שמחות להציג 5 טיפים חשובים לנשים בעבודה ותהליך עבודה חדשני מבית סלונה

עולם בהפרעה

לרגל יום האישה הבינלאומי, החל בשמונה במארס, מתמלאים העיתונים הכלכליים בסטטיסטיקות אודות הפער הקיים בין אחוזי הנשים לאחוזי הגברים המכהנים במשרות בכירות. פערי השכר הקיימים במשק בין נשים לגברים, באותן משרות, ציפיות תרבותיות מנשים המג’נגלות בין קריירה למשפחה והטרדות מיניות שכיחות (עדיין) כתרבות ארגונית במקומות עבודה.
חלק מהמאמרים מניחים כי על מנת לסגור את הפערים בשכר ובאחוזי נשים בהנהלות ודירקטוריונים, נדרשות כ-260 שנים, בהתפתחות לינארית. אז זהו – שהעולם כבר איננו לינארי…העולם כיום הינו עולם כאוטי.

VUCA

המונח מתאר עולם תנודתי, שבו מתרחשות כל העת, מערבולות של אירועים בלתי צפויים, המשבשים את יכולת התכנון והחיזוי באמצעות כל מודל אותו המציאו מומחים בעבר. תורת מנהל העסקים כפי שעוצבה בבתי הספר המובילים בעולם במאה העשרים, פושטת את הרגל. לעולם כיום יש חוקיות אחרת והיא – שאין חוקים.
כאוס והפרעות בסביבה המאקרו כלכלית גורמים לארגונים – ולעומדים בראשם, למרוט שערות ולחשב מסלול מחדש. הקרקע נשמטת מתחת לגיליונות המספרים והתחזיות. אולם כמו בכל מצב משברי בהיסטוריה יש סיכון ויש סיכוי. תלוי איך מסתכלים על זה.

הזרע והאדמה

אין צורך ב-260 שנים לסגירת פערי שכר או אחוזי נשים במשרות בכירות. פערי השנים המדוברים לוקחים בחשבון תהליך לינארי, הגיוני ומוסדר. מחשבה מאוד מיושנת השייכת למגרש המשחקים של המאה ה-20. במאה ה-21 בתוך עולם בהפרעה והכפלת קצב שינוי בתוך שינוי, זהו עניין של בחירה מודעת.
“זרעי השינוי” – נשים חזקות, מודעות, פרו-אקטיביות, המשמיעות את קולן ההגיוני, השפוי והאמיץ, משתפות פעולה ומסייעות זו לזו, יחד עם גברים אמיצים, חכמים, מבינים ומודעים לתרומתו האדירה של גיוון ל”שורות התחתונות” של העסק, יכולים להביא לשינוי מהותי בליבת העולם הכלכלי, ללא קשר לקו זמן לינארי.
הארגון עצמו עשוי להוות גורם מאיץ לתהליך השוויון באמצעות טיפוח תרבות המוקיעה תופעות של אפליה על רקע מגדרי, מענישה על הטרדות מיניות ויוזמת פעולות להעצמת הקול הנשי בנחישות וברגישות.
“הזרע” – המועסק, במקרה זה-המועסקת, חייבת לפתח את עצמה, לקדם את עצמה, לעמוד על זכויותיה ובמידה והיא מבחינה באפליה/הטרדה (שלה או של מישהי אחרת) עליה להשמיע את קולה באומץ. זה לא תמיד קל ועדיין אנחנו דור מעבר.
“האדמה” – הארגון, יכול וחייב לתקן בעצמו אפליות שכר, קידומים, טיפוח סביבת עבודה מאפשרת לנשים תוך גילוי רגישות לאילוצים ויותר מכך – לתת במה מושכלת, כרגע אולי מלאכותית משהו לקול הנשי, על מנת להיות האדמה הטובה בתוכה ישגשגו הזרעים ויביאו לברכה.

הפנתר השחור

בימים אילו מוצג בבתי הקולנוע סרט פנטזיה של “מרוול” בשם “הפנתר השחור”. מעבר להיות הסרט מרתק ומצולם להפליא, הוא מציג ממלכה בדיונית בשם ווקאנדה בה השחורים הם “הטובים”, בעלי העליונות הטכנולוגית, הנשים בסרט הן לוחמות, טכנולוגיות וגם אימהות ו”קול המצפון והערכים”.
להוליווד ולעולם יש מערכת יחסים מורכבת, אולם ניתן להרגיש דרך האמנות לאן העולם פוסע. סרטי השנה האחרונה : “מאחורי המספרים”, “וונדרוומן” , “אויבים”, מגוון סרטי דיסני החדשים ועתה “הפנתר השחור”, שמים על המפה את המיעוטים (שחורים. נשים. ילידים) ככוח עולה אשר מתן מקום לעוצמותיו יגוון וירים כל ארגון, באשר הוא. במידה ונשים ישתפו פעולה ביניהן ויסייעו זו לזו לתקן עוולות, להתפתח ולהתקדם – ובו זמנית ארגונים יעשו מאמץ בנוגע למתן הזדמנות טובה ונכונה לנשים (גם אם בשלב זה ההזדמנויות הן טיפה מוגזמות ומלאכותיות), תקופת “התיקון” תהיה קצרה בהרבה מ-260 שנים והתועלת לכל המעורבים בדבר תהיה גדולה כל כך, שאיש לא יבין מדוע לא עשינו את זה קודם.

5 טיפים לנשים בעבודה

אינפוגרפיקה יום האישה 2018

אילוסטרציה: freepik

1. מצוינות – היי הכי טובה שאת יכולה במה שאת עושה. אל תפחדי לזרוח ולהצליח. ההצלחה שלך תיתן השראה להרבה אחרות ותיתן לך סיפוק גדול, וכן. מותר לך גם לדבר על זה. בקול. השמיעי קול!
2. נדיבות – עזרי לאחרות: בתוך הארגון שלך, בארגונים אחרים, קולגות, כפיפות וממונות. חלקי ידע בנדיבות. פרגון גורר פרגון והכול חוזר פי שלוש – ועושה גלים במים…
3. ערנות שקטה – לא צריך לחפש עוולות במקום שאין. לפעמים מחמאה היא רק מחמאה. אולם במידה וקיימת אפליה מגדרית או התנהגות לא נאותה, מולך או מול מישהי אחרת בארגון, אל תשתקי ואל תתעלמי.
4. רישות – טלי חלק ברשתות של נשים, תרגלי נטוורקינג, סייעי והסתייעי בנשים אחרות. חברות אישיות וחברות לעבודה מהוות הבדל גדול בין הצלחה לכישלון.
5. גברים – זכרי! גברים אינם האויבים שלנו. הם אהובים, בני זוג, ילדים, אחים, אבות, חברים וחברים לעבודה. גם הם, כמונו, תוצר של תרבות והיסטוריה רעה וכולנו עוברים ביחד שינוי.

פיתוח עוצמה ומנהיגות נשית בארגונים

יום האישה 2018

אילוסטרציה: שאטרסטוק. צילום אימי עירון: ירון בן חורין

סלונה יצאה לפני מספר חודשים בפרויקט להשמעת הקול הנשי בתוך ארגונים. באמצעים חדשניים ומודרניים נשות סלונה מסייעות לארגונים למצוא, להפיק ולהדגיש את הקול הנשי של סיפורי הצלחה, בנייה והעצמה של נשים ועשייה נשית – וטיפוח סיפורים אלו כחלק בלתי נפרד מהתרבות הארגונית. להלן פעילות מבית סלונה, המקדמת נשים בכלל – ומנהיגות נשית בארגונים בפרט.

“We’ve seen what can be accomplished when we use 50% of our human capacity. If you visualize what 100% can do, you’ll join me as an unbridled optimist about America’s future.”
– Warren Buffet. Fortune

רקע על הפעילות

בשנת 2018, כבר ברור לכולם ששוויון מגדרי מהווה מרכיב חשוב והכרחי לארגונים, והכדאיות הכלכלית של חברות שוויוניות מוכחת שוב ושוב במחקרים. חברות גלובליות מובילות, ביניהן ניתן למנות את מיקרוסופט, סיסקו, אינטל ואחרות, שמו להן ליעד לצמצם פערי שכר ולקדם נשים לתפקידי ניהול בכירים. סלונה שמה לעצמה למטרה לטפח את הנוכחות הנשית בארגונים באמצעות כלים של חוויה, ללמוד לספר את הסיפור ולספר אותו דרך הקהילה, באמצעות המדיה. יצירת מסגרת נשית מעצימה ותומכת והשמעת הקול הנשי באופן מדויק ונכון תורמת לקידום נשים בארגון ומעצימה את תחושת גאוות היחידה והשייכות.

מטרות הפעילות

Women Talent Acquisition – הרחבת מעגל גיוס נשים באמצעות תהליכי גיוס יצירתיים, חדשנים ומייצרי באזז.
Women Talent Retention – טיפוח העצמה וחיזוק של נשים העובדות בארגון והעמקת תחושת הגאווה והשייכות שלהן.
Women Talent Story Telling – הדהוד האג’נדה של ארגון מקדם נשים, בחברה – ומחוצה לה, בניית תדמית ויחסי ציבור בסביבות הטבעיות של המועמדות והארגון עצמו.

איך זה נעשה?

בשיטת ה-‘Marketing By Community’ של סלונה, הפועלת כבר למעלה משנה, בהצלחה רבה, במסגרת תקשורת שיווקית של מותגים מובילים ביניהם: בנק לאומי, אלטמן, האגיס, שום דורות ועוד. במסגרת השיטה אנו פועלות בשלושה צירים:

  • אנו מספרות את הסיפורים שלהן – יצירת מרחב תוכן/בלוגים באתר הארגון/בסלונה, העוסק בכל מה שרלוונטי לנשים בארגון: סיפורי הצלחה, התמודדויות, מנטורינג, תפקידים, איזון קריירה/משפחה, איכות חיים, טיפים מקצועיים ועוד.
  • אנו מעבירות אותן חוויה מכוננת – הבניית תהליך הכולל סדרת מפגשים חווייתיים בשטח, לקבוצת נשים נבחרת, בהובלת נשים מובילות מהארגון.
  • אנו הופכות אותן לשגרירות – הכשרת הנשים לכתוב, לצלם, ולהפיץ. ניהול קהילת נשים דיגיטלית פנים ארגונית, המפיצה את החוויה והסיפור בתוך החברה ובכל כלי המדיה, התוכן, והרשתות החברתיות.

*הפעילות נבנית לפי מסרים, אסטרטגיה, יעדים ומדדים עליהם מחליט הארגון
*הפעילות כולה מפותחת , מנוהלת ומבוצעת על ידי צוות סלונה בשיתוף הארגון
*הפעילות מתבצעת על גבי הפלטפורמה הטכנולוגית של סלונה או הפלטפורמה הארגונית

מעניין אתכם? צרו קשר ישיר עם אימי עירון, מנכ”לית סלונה במייל: imi@saloona.co.il

אהבתם את המאמר, שתפו עם חברים

שיתוף ב facebook
Share on Facebook
שיתוף ב linkedin
Share on Linkdin

על נשים וארגונים – הגיגים וטיפים לרגל יום האישה הבינלאומי 2018

אהבתם את המאמר, שתפו עם חברים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin