NICE Job: כיצד מעבירים וובינר גלובלי שיאתגר בכל פעם מחדש?

Managing in a VUCA world – NICE webinar

וובינר הפך מזמן כלי הדרכה. הוא נפוץ בעיקר לצורך העברת תכנים לקבוצות גדולות של אנשים שנמצאים הרחק מכאן. כיצד הופכים את הוובינר לכלי הדרכה אפקטיבי, שמשתנה ומותאם, בכל פעם מחדש, לצרכי הלקוח? הצצה לוובינר שפיתחנו והנחינו עבור חברת NICE, ואל לב העשייה של קבוצת נירם גיתן

 

מה קורה כשארגון נדרש להעביר הדרכה במספר מוקדים, בו זמנית, ברחבי העולם? בעולם שבו אנו חיים כיום, כמובן שכבר אין צורך להזמין כרטיסי טיסה ולשריין חדרי ישיבות במטה החברה. הרבה יותר פשוט להתגבר על פערי המרחק באמצעות פלטפורמות הדרכה מקוונות.

צוות מרכז פיתוח למידה של קבוצת נירם גיתן, מתורגל ביצירת וובינרים (webinar) עבור חברות גלובליות אשר הפריסה שלהן והאינטנסיביות בה הן חיות איננה מאפשרת להתפנות, בכל פעם מחדש, ולרכז אנשים בארץ אחת, כיתה אחת, פנים אל פנים. אף וובינר אינו דומה לקודמו, וזאת בזכות מספר סיבות:

  1. כל וובינר הוא Custom made – מותאם לצרכי הלקוח בנושא, בתוכן, בהתייחסות לגודל הקבוצה ולמאפייני קהל היעד הייחודי
  2. כל וובינר מותאם לפלטפורמה – הפיתוח והדליברי משתנים בהתאמה לפלטפורמת ההדרכה המקוונת שקיימת אצל הלקוח, למשל Webex, Skype for Business, Adobe Connect ועוד
  3. כל וובינר הוא הדרכה אינטרקטיבית – הוובינרים שלנו אינם הרצאות מקוונות, הם תמיד מעודדים אינטראקציה של הלומד, וממקסמים את היכולת של הפלטפורמה הנבחרת בעזרת שימוש בצ’אטים, סקרים, white board, שיתוף וידאו ועוד
  4. ניתן להעביר את הוובינר בשפות זרות, בפריסה גלובלית ובאזורי זמן שונים, במקביל

לאחרונה, קיימנו וובינר מעניין ומאתגר עבור אחד הלקוחות הגלובליים שלנו, חברת NICE.

מאיה ימיני, מנהלת פרויקטים במרכז פיתוח למידה של קבוצת נירם גיתן, היא זו שניהלה את הסשן: “קיבלנו לידנו אתגר של ממש. היינו צריכות לפצח כיצד להעביר הדרכה של שעה בנושא VUCA לקבוצה של כמה עשרות מנהלים, באופן וירטואלי. מדובר בנושא מורכב,

מאיה ימיני

שבאופן מסורתי היה מועבר כחצי יום הדרכה פרונטלי, בקבוצה קטנה. נדרשנו לבנות סשן שיהיה מותאם לתכנים שמעסיקים מנהלים של NICE בכל העולם. אחרי שיחות עם מנהלים ברחבי הארגון, בנינו הדרכה אינטראקטיבית שכללה סקרים, word cloud, שאלות, ושני סרטונים של מנהלים המציגים דוגמאות של ההשפעה של VUCA על עבודתם המקצועית ב-NICE. בנוסף פיתחנו שאלון אבחון מותאם שנשלח למשתתפים בעת הרישום. מדובר במוצר חדש שפיתחנו מאפס”.

 

“תקשור יצא למנהלים, בכל הדרגים, בארגון מטעם מחלקת הפיתוח הארגוני ב-NICE עם לינק לרישום לשני מועדים אפשריים, על מנת שנוכל לדעת לכמה משתתפים לצפות בכל מפגש. הוובינר התקיים כמובן באנגלית, על מנת להתאים לקהל גלובלי. בפועל במועד ההדרכה, הופיעו לכל מפגש מספר כפול של מנהלים מאלו שנרשמו מראש. באותם שני מפגשים הצלחנו לגעת בשליש מכלל אוכלוסיית המנהלים בארגון!

מתוך סך של כארבע מאות משתתפים שהופיעו (כאמור חלקם לא נרשמו), אחוזי הנטישה במהלך ההדרכה היו נמוכים מאד (היות וההדרכה היא אינטר אקטיבית ראינו את ההשתתפות הפעילה והערה בשליש האחרון של הסשן), ומעל לשלוש מאות מנהלים ענו על שאלת הסקר שהועברה בדקות האחרונות של המפגש. התשובות של המשתתפים למגוון שאלות שנשאלו סייעו לייצר סשן מרתק, ולספק למחלקת הפיתוח הארגוני של NICE  תובנות חדשות על האתגרים המעסיקים את המנהלים שלהם.”

צפו: קטע מתוך הוובינר בהנחייתה של מאיה ימיני

אהבתם את המאמר, שתפו עם חברים

שיתוף ב facebook
Share on Facebook
שיתוף ב linkedin
Share on Linkdin

NICE Job: כיצד מעבירים וובינר גלובלי שיאתגר בכל פעם מחדש?

אהבתם את המאמר, שתפו עם חברים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin