מאמרים ופרסומים
מאמרים
ופרסומים

מכירות הרכבים בארץ במגמת ירידה – רמי יאולוס בראיון לרדיו קול הים האדום

רמי יאולוס, מנכ”ל קבוצת נירם גיתן NGG, התראיין אצל אודי שכטר בתכנית “מה קורה” ברדיו קול הים האדום ודיווח על ירידה של 10% במכירות רכבים בארץ שתחול כבר ב-2018. האזינו לראיון המלא

אודי פותח את הריאיון בהצגת התמונה הכוללת: ב-2016 רשות המסים דיווחה על עלייה של 50% בהכנסות ממיסוי כלי רכב חדשים. ב-2017 חווינו ירידה נוספת ויכול להיות שמסי הרכב עומדים להיעלם ופחות כלי רכב חדשים ייכנסו לישראל. לפי ההערכות, יש כיום על הכביש 3.5 מיליון כלי רכב, מתוכם 3 מיליון הם כלי רכב פרטיים וכמעט כל אדם מבוגר מעל גיל 17 מחזיק ברכב. אבל החגיגה עומדת להסתיים גם בגלל הריבית ובגלל סיבות נוספת.

האם החגיגה עומדת להסתיים?

רמי משיב שבהחלט ניתן לראות שינוי מגמה. אי אפשר להגיד שהחגיגה עומדת להסתיים, אך היא בוודאי לא תהיה כמו שהייתה עד היום.

בעקבות מה נתחיל לקנות פחות רכבים?

רמי מציין כי כבר היום אנו רואים בעיקר במרכזי ערים מעבר לשימוש ברכבים דו גלגליים, אופניים ממונעים או לא ממונעים. בנוסף עיריית תל אביב מציבה בהרבה מקומות אופניים להשכרה לשימוש האזרחים. אמנם זה שינוי שלוקח לו זמן להיכנס, אבל זה שינוי שגורם לירידה בצורך באחזקת רכב פרטי, וזה שינוי אחד לדוגמא. שינוי נוסף מתבטא ברכבים להשכרה שניתן לראות בתל אביב (שהיא חלוצה בארץ בתחום התחבורה השיתופית). העיקרון המנחה הוא תשלום לפי שימוש, עם דמי מנוי מינימליים וללא צורך ברכישת רכב. אנחנו רואים את המגמות האלה בכלל העולם. מעבר לתחבורה ציבורית זולה, וכן מגוון אפשרויות של קווי אוטובוס גמישים, מוניות שירות ועוד.

האזינו לראיון המלא:

*הוקלט על ידי יפעת מידע תקשורתי

אז מה תגלה המדינה, שלא שווה לאזרחים לקנות רכב וההכנסות בגובה המיליארדים בסכנה?

המדינה תגלה שרוכשים פחות, הגידול שהיה בשנים האחרונות ברכבים מיובאים יורד, ולכן היקף ההכנסות ממסים לא יהיה כמו בשנים קודמות. קצב הירידה זו כבר שאלה אחרת. רמי מעריך שמסיבות שונות, ב-2018 נראה ירידה של כ-10% פחות בהיקף כניסת הרכבים המיובאים לארץ, וכן לא יחול גידול בשנים שאחרי.

כבר לא שווה לקבל רכב ממקום העבודה

הפרה החולבת האמיתית לפי אודי, היא שווי השימוש שמוטל על שכירים שמקבלים רכב חברה. רמי מסכים איתו, ומוסיף שמה שיכול לדחוף את זה עוד למטה זו העובדה שהעובדים הצעירים שעד היום אהבו מאוד לקבל רכב מהעבודה, כבר לא מעוניינים בכך. גם הם מעדיפים לעבור לשיטות שונות של הגעה לעבודה, וכתוצאה מכך מקומות העבודה צורכים פחות רכבים. זה אולי וקטור עוד יותר חזק של הקטנת ההכנסות ממסי רכב.

רמי מסכם שכבר עכשיו מרגישים בשינוי. ב-2018 כאמור תחול ירידה של 10% במכירות רכבים, והוא מניח שגם ב-2019 הירידה הזאת תימשך.
נחייה ונראה.

מודל מוכנות לעולם בהפרעה

קבוצת נירם גיתן פועלת על בסיס מודל רק ערוצי למוכנות אירגונית.
המודלים המשמשים כבסיס לעבודה נבחרים בהתאמה למיקוד שנקבע.

  • Dataהגדרת קלסתר המרכיבים המרכזיים הנדרשים למתן מענה אפקטיבי בתחום מוגדר
  • Disruptive strategyהגדרת קלסתר המרכיבים המרכזיים הנדרשים למתן מענה אפקטיבי בתחום מוגדר
  • Sensing navigationהגדרת קלסתר המרכיבים המרכזיים הנדרשים למתן מענה אפקטיבי בתחום מוגדר
  • Legacyהגדרת קלסתר המרכיבים המרכזיים הנדרשים למתן מענה אפקטיבי בתחום מוגדר
  • Cultureהגדרת קלסתר המרכיבים המרכזיים הנדרשים למתן מענה אפקטיבי בתחום מוגדר
  • Technologyהגדרת קלסתר המרכיבים המרכזיים הנדרשים למתן מענה אפקטיבי בתחום מוגדר
  • Agilityהגדרת קלסתר המרכיבים המרכזיים הנדרשים למתן מענה אפקטיבי בתחום מוגדר
  • Dataהגדרת קלסתר המרכיבים המרכזיים הנדרשים למתן מענה אפקטיבי בתחום מוגדר
  • Disruptive strategyהגדרת קלסתר המרכיבים המרכזיים הנדרשים למתן מענה אפקטיבי בתחום מוגדר
  • Sensing navigationהגדרת קלסתר המרכיבים המרכזיים הנדרשים למתן מענה אפקטיבי בתחום מוגדר
  • Legacyהגדרת קלסתר המרכיבים המרכזיים הנדרשים למתן מענה אפקטיבי בתחום מוגדר
  • Cultureהגדרת קלסתר המרכיבים המרכזיים הנדרשים למתן מענה אפקטיבי בתחום מוגדר
  • Technologyהגדרת קלסתר המרכיבים המרכזיים הנדרשים למתן מענה אפקטיבי בתחום מוגדר
  • Agilityהגדרת קלסתר המרכיבים המרכזיים הנדרשים למתן מענה אפקטיבי בתחום מוגדר