בדרכו של דיסני: שימוש בסרטי ילדים בהדרכות

מה הקשר בין סרט הילדים “קונג פו פנדה” לבין יום עיון רציני וחשוב בנושא ניהול שונות, ולמה “מלך האריות” מתאים לשיחות על אימון וחניכה? כך תשתמשו בסרטי הילדים כדי לדון בנושאים כבדים בהדרכות שלכם בדרך קלילה

רוב האנשים אוהבים לראות סרטי ילדים בהדרכה. קטעים קצרצרים המאפשרים לצופים להתבונן בנושאים כבדים בדרך קלה ולהפיק תובנות אשר לא ניתן להפיק מהרצאה “כבדה” או חשיפה למודל. להלן מובאות שלוש דוגמאות לקטעים קצרים מסרטי ילדים אשר ניתן לשלב בהדרכה בנושא רלוונטי:

מלך האריות

https://www.youtube.com/watch?v=xDxTdDJAh8M
נושא לדיון: אימון וחניכה
שאלות שאפשר להעלות לאחר הצפייה בקטע: מערכות יחסים בין שותפי תפקיד, תהליכי אימון וחניכה התובעים מצד המתאמן חקירה עצמאית, סגנונות חניכה שונים (נלה, רפיקי), סגנון הטפה לעומת סגנון גירוי תגובה – ועוד.

קונג פו פנדה

https://www.youtube.com/watch?v=sD4zlaE-1YM
נושא לדיון: חניכה ומשוב, “אפקט פיגמליון”, ניהול שונות
שאלות שאפשר להעלות לאחר הצפייה בקטע:
“חנוך לעובד על פי דרכו”  הינה נקודה מעניינת של סגנונות ניהול הנפגשים עם צרכים של עובדים שונים. נושא נושף המועבר בתכניות פיתוח מנהלים ואשר לקטע זה זיקה ישירה אליו הינו נושא הנבואה שמגשימה את עצמה (אפקט פיגמליון או אפקט הגולם)  גם נושא חניכה ומשוב ודוגמא אישית עשויים להרוויח מהסצינה המובאת כאן.

שלגיה

הצגת ילדים: https://www.youtube.com/watch?v=zANSO-YzbiY
נושא לדיון: שיחות הערכה ומשוב
שאלות שאפשר להעלות לאחר הצפייה בקטע:
“ראי ראי שעל הקיר…” מומלץ לנהל דיון על הקטע אחרי הצפייה בו או לחילופין לחלק דף משוב למילוי על ידי המשתתפים. השאלות נעות סביב ציר המשוב המרצה והמשוב האמיתי-מחירים ורווחים. הקושי שלנו, כמנהלים לתת משוב בו אין השומע מעוניין , הדרך הנכונה לתת משוב בונה ולחילופין, מצד השומע “הממושב” לקבל את האמת ולהסיק ממנה מסקנות בנוגע לתפקוד עתידי, או הצורך (של כולנו) בחנופה המשרתת את האגו אך לא את תהליך ההתפתחות.

אהבתם את המאמר, שתפו עם חברים

שיתוף ב facebook
Share on Facebook
שיתוף ב linkedin
Share on Linkdin

בדרכו של דיסני: שימוש בסרטי ילדים בהדרכות

אהבתם את המאמר, שתפו עם חברים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin