חדירת הטכנולוגיה לכלל מימדי הארגון משפיעה על הצרכים מההון האנושי. תפקידים שהיו בליבת הארגון הופכים פתאום ללא נחוצים ואילו מיומנויות ויכולות חדשים צפים ומאתגרים את המרקם הארגוני האנושי.
במקביל מתמודד הארגון עם שינוי בתפקידים הקיימים, סביבת העבודה משתנה וגם כאשר תפקיד נחוץ, משתנה סט המיומנויות הנדרש לביצועו.
תחומים שהעסיקו את ההנהלה ומערך משאבי האנוש כגון גיוס, קליטה, פיתוח הטאלנט, הופכים את פניהם ומשתנים. קצב השינוי עולה ומתודולוגיות שהיוו את ה-“Best Practice” אינן רלוונטיות יותר.