לא על הטכנולוגיה לבדה: הטמעה של טכנולוגיות יקרות בארגונים מחייבת טיפול במימד האנושי - עדי בירמן פירר
- נכתב בתאריך: 23/12/2022
בראיון עם עדי בירמן-פירר, מנכ”לית פתרונות ניהול ולמידה של קבוצת נירם גיתן NGG, היא חידדה מספר בעיות נפוצות בעולם העסקי, והרחיבה על הגישה שנמצאת ברקע של עבודת הייעוץ של נירם-גיתן.
לדבריה, “הצלחה בהטמעת מערכת אינה נמדדת רק בתחכומה הטכנולוגי, אלא גם, ובעיקר, במידת יכולתה לשרת את המטרות והיעדים שלשמם נרכשה”.
יותר מדי פעמים קורה שארגונים רוכשים טכנולוגיות יקרות בעלות פוטנציאל גבוה, אך הפוטנציאל לא ממומש בגלל תכנון לקוי והקצאה לא מספקת של משאבים לנושא ההטמעה.
עוד היא מוסיפה ואומרת “…השמשת מערכת טכנולוגית הוא תהליך טרנספורמציה לכל דבר ועניין”, על כל המשתמע מכך. נדרשת השקעה לא רק בטכנולוגיה, אלא גם בהטמעתה המוצלחת בארגון, כלומר זמן, כסף, והדרכת משתמשים.
כישלון בהטמעה – תופעה נפוצה מדי לצערנו – לא נובע מאיכות המערכת דווקא, אלא בעיקר מניהול לקוי של תהליכי ההטמעה, וחוסר התייחסות לגורם האנושי – המשתמשים.
המרכיב המרכזי בתהליכים מעין אלו הוא המשאב האנושי, ובהקשר זה יש לזכור כי הטמעה איננה אירוע חד-פעמי, אלא תהליך מתמשך, ארוך טווח, של זרימת מידע, תגובות ושאלות לשני הכיוונים.