רב-ערוציות בלחיצת כפתור: הפיצ'ר החדש של אמזון לקניה מהירה
- נכתב בתאריך: 22/01/2017
אמזון שוב משיקה שירות חדש ללקוחותיה. רמי יאולוס, מנכ”ל נירם גיתן חושב שהשירות החדש יעודד אותנו לרכוש יותר, והכל תחת מעטפת של שיפור השרות
ענקית הקניות אמזון ממשיכה להפתיע ולהשיק פיצ’רים מעניינים. לאחר שהשיקה את amazon-go חנות שבה לא צריך לעבור בקופה, כעת היא משיקה כפתור וירטואלי לקנייה ישירה. הכפתורים נוצרים בצורה אוטומטית באתר של אמזון ובאפליקציה, לפי הקניות הקודמות של הלקוחות. לקוח שרוצה לקנות משהו שהוא כבר קנה בעבר, לא צריך לעבור שוב את כל המסכים עד לתשלום, אלא פשוט לוחץ על הכפתור, והמשלוח כבר בדרך אליו.
התוספת החדשה של אמזון היא המשך ישיר של התפתחות חוויית הצריכה בדיגיטל על פני הביקור בחנות. ככל שאנחנו מתרגלים לרכוש פריטים בקלות רבה יותר, הופכת חוויית הקניה לא רק לנוחה יותר, אלא לאינטואיטיבית ואף תת הכרתית, מה שגורם לנו להעדיף אותה על פני היציאה מהבית והביקור בחנות. החוויה הרב-ערוצית מתפתחת ומאפשרת ללקוח לפעול מיידית בין אם בגלישה מהמחשב, הטאבלט או הסלולר.
מוצר שכבר רכשנו, הוא מוצר שכבר בחרנו וכבר החלטנו לגביו, מתלווה לכך התחושה שגם ההחלטה הכספית כבר נעשתה, למרות שהיא החלטת עבר. הכנסת כפתור לרכישה מיידית, לא רק הופכת את החוויה לנוחה ומוכרת יותר, אלא היא גם נותנת לנו תחושה של החלטה וזמינה לנו בערוצים השונים ליצירת נוחות רב-ערוצית.
שוב פועלת אמזון ליצירת מענה לצרכים הלא מודעים שלנו על מנת לעודד אותנו לרכוש יותר, והכל תחת מעטפת של שיפור השרות.
כפתור וירטואלי – איך זה עובד? צפו בסרטון:
https://youtu.be/w1lrQgXa6pY