Gamification: פיתוח חשיבה עסקית באמצעות חוויית משחק | יום המשחקים הבינלאומי
- נכתב בתאריך: 19/12/2017
כיצד הופכים דוחות כספיים מסובכים ומעייפים לכלי הדרכה מהנים שמרגישים כמו משחק? לכבוד יום המשחקים הבינלאומי, רמי יוסף – מנכ”ל משותף בחברת “יישום”, חברה מובילה בתחום פיתוח מצוינות עסקית ושיפור ביצועים בארגונים, מסביר במילים פשוטות את המושג Gamification כותב אורח בבלוג: רמי יוסף, מנכ”ל משותף בחברת “יישום”
לזכות בתשומת לבם של המנהלים
חשיבה עסקית הקרויה בלעז Business Acumen היא מיומנות של הבנת מושגים פיננסיים, דוחות כספיים ומדדים מרכזיים אשר מהווים מפתח מרכזי להצלחה של כל חברה עסקית. בבסיס התפיסה של פיתוח כלי ההדרכה עומד אתגר אדיר, כיצד ללמד נושא מורכב, אשר במבט ראשון גם מרתיע את רוב המשתתפים, בדרך חדשנית ויצירתית אשר תהיה מסוגלת להחזיק קהל של מנהלים למשך יום שלם. התשובה לכך היא: Gamification – לימוד באמצעות חוויית משחק פיזי וחוויית משחק דיגיטלי.
חוויית משחק אחרת
חוויית המשחק הפיזי נתפסת בעיני המשתתפים כלמידה חווייתית, ויזואלית. ניתן לגעת באופן מוחשי בנושאים הנלמדים. למשל, בכדי למלא דוחות כספיים המשתתפים פשוט סופרים ז’יטונים, לוחות המשחק הם למעשה דוחות כספיים של החברה ומה שניתן לראות בלוח אחד גדול שקול למספר רב של דוחות כספיים מורכבים ומסובכים. בעידן בו הכל הופך לדיגיטלי – חוויית המשחק היא הזדמנות נהדרת למשתתפים ללמוד בדרך מעט שונה, דרך “שמפילה אסימונים” (למי שזוכר את התקופה) ומאפשרת למשתתפים להבין לעומק את הקשר בין החלטה לתוצאה עסקית.
מעבר לכלים דיגיטליים
מנגד לא ניתן להתעלם מן המגמה של הדיגיטציה – לימוד באמצעות סימולציות ממוחשבות הוא כלי הדרכה משמעותי, והאתגר המשמעותי היה לפתח כלי הדרכה פשוט ביותר לתפעול מחד אך בעל אפשרויות רבות של לימוד ופיתוח מנגד. הסדנאות הממוחשבות הן כלי הדרכה המאפשר למשתתפים פשוט להתנסות בקבלת החלטות ולראות את התוצאות באופן מידי. כל אחד יכול פשוט להתנסות בכלי, באופן מידי וקל ובכל אמצעי דיגיטלי (מחשב, נייד או טאבלט).
המשותף לכל פתרונות ההדרכה שלנו היא האמירה הנפוצה של המשתתפים “למדנו ביום אחד מה שלומדים בסמסטר שלם באוניברסיטה”.