מהי מערכת אפקטיבית לניהול לידים?
- נכתב בתאריך: 26/02/2017
רם יאולוס, מנכ”ל קבוצת נירם גיתן NGG
מאיפה מגיעים שלל הלידים לארגון שלכם? כיצד אתם מנהלים אותם? האם יש מעקב ואינטגרציה בין הערוצים השונים? רמי יאולוס, מנכ”ל נירם גיתן, מציג את דרכי ההגעה של הלידים לארגון ומסביר כיצד לנהל אותם בצורה אפקטיבית
כל מי שעבד אי פעם באיסוף לידים, יודע שלידים (לקוחות פוטנציאליים) מגיעים לארגון ממקורות שונים:
- הלקוחות מגיעים לסניף/חנות/אולם התצוגה של החברה
- מתקשרים למוקד הטלפוני
- בוחנים את דף החברה ברשת החברתית
- שואלים שאלות בפורום ברשת
- משווים את מוצרי החברה באתרי השוואה
- מבקרים באתר החברה
החברה קונה מאגר שמות ופונה אליהם טלפונית - החברה נזכרת שיש לה בסיס לקוחות ומוציאה רשימת תמך להתקשרות טלפונית או קמפיין אימיילים
כל אלה הם למעשה וריאציות שונות של לידים בעלי מאפיינים שונים ורמת בשלות שונה.
נשאלת השאלה, כיצד כדאי לנהל את כל הלידים הללו?
התשובה היא שמרחב הלידים הוא גדול, ואולי אפילו ענק, ולכן השלב הראשון הוא ההבנה שכל הדוגמאות למעלה ונוספות, הן לידים. שילוב של מערכת ניהול לקוחות, מערכת ניהול קמפיינים, מערכות לניטור רשתות חברתיות, אתר החברה, מערכת אקטיבציה ובסיס נותני החברה, הם כולם חלק ממערך גדול לניהול לידים. לכל אלה צריך להוסיף את נותן השרות/איש המכירות הפוגש ליד/לקוח פנים אל פנים וברוב המקרים אינו מנהל אותו. שילוב ואינטגרציה בין כל אלה, הם המערכת האמיתית לניהול לידים.