מצוינות תפעולית כדרך חיים

מצוינות תפעולית בארגון: כיצד יאמצו המנהיגים בעולם החדש את השינויים בעידן הטכנולוגי-דיגיטלי? נועם לזר, מנכ”ל נירם גיתן פתרונות הנדסה ארגונית, מגלה שהסוד נמצא בערך

בתוך העידן הטכנולוגי-דיגיטלי בו אנו חיים, ארגונים שנולדו טרום העידן (מהגרים וארגוני העולם הישן) מוצאים את עצמם מובילים או מובלים לתהליכי טרנספורמציה ארגונית הכוללים מהלכי התייעלות משמעותיים. המגמות רק מתחזקות – פרידה לשלום מתפקידים וערוצי תקשורת מסורתיים, מעבר מהעולם הפיזי לדיגיטלי ושילוב טכנולוגיה המחליפה תהליכים אנושיים.

עד כאן העובדות, כעת שאלת השאלות – כיצד יאמצו המנהיגים בעולם החדש את השינוי והאם ארגונים ישכילו למנף את ההזדמנות הגלומה בו?

מרכיב מהותי בפתרון נמצא בהטמעת תהליכי מצוינות תפעולית כדרך חיים. בסיס המצוינות ו”המרכיב הסודי” שלה הינו החיפוש המתמיד בכלל שדרות הארגון אחר הערך ללקוח, זאת תוך השקעת משאבים מינימלית ביצירתו.

מחד, משאבי הארגון הם נכס יקר וכאשר הם מבצעים פעולות בעלי ערך נמוך הם מהווים משקולת בלתי מבוטלת על הארגון. מאידך, חדשנות, הזדמנויות עסקיות וצורך לעשות יותר בפחות, מייצרים אין סוף צרכים ארגוניים חדשים להשאת ערך משמעותי.

מצוינות תפעולית היא כלי ארגוני מרכזי ליצירת שתי התמורות

צמצום מתמיד של פעולות ערך נמוך, ויצירת התשתית – מבנה, תפקידים, תהליכים ומערכות שיתמכו במימוש הצרכים החדשים כך שהחיבור בין משאב לערך היא מיטבי.

לכבוד השנה החדשה, שמייצרת הזדמנות להסתכלות פנימית וחשיבה על הדרך והמטרות קדימה, להלן 3 שאלות מנחות לכל ארגון ומנהל:

  1. האם מצוינות תפעולית היא יעד ניהולי מרכזי בארגון וחלק מהתרבות הארגונית?
  2. האם פעולות הערך הנמוך / לא אפקטיביות המרכזיות ממופות וקיימת תוכנית פעולה למימוש הפוטנציאל / הסטתו להשאת ערך משמעותי?
  3. מה היקף וקצב מימוש הפוטנציאל בפועל? והאם זה מספיק טוב לשמירה על כושר התחרותיות הנדרש?

שלושת המרכיבים הנ”ל קריטיים להצלחה בעידן החדש ובכוחם לעשות את כל ההבדל במתכון להצלחה.

שתהיה שנה מצוינת!

אהבתם את המאמר, שתפו עם חברים

שיתוף ב facebook
Share on Facebook
שיתוף ב linkedin
Share on Linkdin

מצוינות תפעולית כדרך חיים

אהבתם את המאמר, שתפו עם חברים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin