רב-ערוציות בשירות לתושב
- נכתב בתאריך: 16/02/2017
בשבוע שעבר הודיעה עיריית רמת גן על שיתוף פעולה מעניין עם חברת waze. משאיות האשפה של העירייה יופיעו על מפה המתעדכנת, כדי לאפשר לתושבים לנסוע בדרכים חלופיות ולא להיתקע בפקקים ברחבי עיר.
נשמע פשוט ואף מתבקש
מדובר בצעד משמעותי קדימה בשימוש בכלים רב-ערוציים בשירות לתושב. במקרה הזה, בסך הכל נדרש לחבר את אמצעי האיתור במשאיות האשפה (כגון איתוראן, פויינטר או כרטיס SIM) למערכת של waze. בצעד פשוט ומועיל, העירייה תסייע לתושבים להימנע מפקקי תנועה, שגורמות משאיות האשפה.
מה צריך להיות הצעד הבא של העירייה ושאר הרשויות המקומיות?
העירייה עשתה צעד משמעותי קדימה, וצריכה להמשיך בדרך זו. מעבר למשאיות האשפה, היא יכולה לאפשר לתושבים מידע מועיל נוסף בכלים רב-ערוציים דומים ופשוטים. למשל שימוש באפליקציה כדי לתת אינדיקציה על פתיחה ועומס בשירותים השונים שלה.
במקום מידע יבש ובסיסי על שעות פעילות של שירות עירוני מסוים, התושבים יוכלו להיכנס לאפליקציה ולהתעדכן האם המקום פתוח ברגע זה, וכמה אנשים כבר ממתינים בתור. כך הם יוכלו לעשות בחירה מושכלת, האם להגיע לקבלת השירות או לוותר ולחכות ליום אחר.
יכולות מתקדמות יותר יאפשרו לתושבים בירור מידע אישי באתר העירייה או באפליקציה, יכולת לתקשר עם גורמי העירייה באמצעות צ’אט וכדומה. בקיצור, מדובר בצעד חשוב קדימה, ועוד רבים לפנינו.